Målet er heltid

Vi kan ikke være fornøyde med helsesektoren som arbeidsplass så lenge folk ikke kan leve av lønna si, betaler sin egen sviktende helse med deltid og midlertidig jobb gjør at folk for eksempel ikke kan kjøpe et sted å bo, sier lederen for Fagforbundet i Sør-Trøndelag, Arne Jan Skjerdingstad i en kronikk i Adresseavisen.

Fagforbundet satser på dyrepleiere!

Fagforbundet Sør-Trøndelag arrangerer kurs for dyrepleiere og assistenter. Kurset avholdes ved Quality Panorama hotell, Heimdal, 16.-17. mars 2012.

Lærlingpatruljen inntar Trondheim

Fagforbundet patruljerer fylket med Lærlingpatruljen. I høst har hele fylket blitt besøkt, denne uka er det lærlingene i Trondheim som blir besøkt.

Nytt studietilbud: Fagbevegelsens historie

I samarbeid med Høgskolen i Sør-Trøndelag er Fagforbundet en stor bidragsyter til at et nytt og spennende studium i fagbevegelsens historie ser dagens lys høsten 2012. Du kan melde deg på nå!

Fagforbundet satser på elevene

I dag er 98 elever fra hele Sør-Trøndelag samlet på en fagdag om å arbeide i andres hjem. Fagforbundet Sør-Trøndelag er arrangør å varsler at dette er noe det skal satses på fremover.

Trekning av årets jule lodderi

Fylkesstyret har foretatt tekning av årets lotteri. Alle bidrag går uavkortet til vårt sykehus i St.Petersburg. Tusen takk for bidragene!

Sonia Kvam blogger fra Libanon

Vår ungdomstillitsvalgt Sonia Kvam er vår ambasadør for Fagforbundet og Norsk folkehjelp sine prosjekter i Palestina og blant palestinske flyktninger i Libanon. Hun er nå på studiereise til Libanon. Hun blogger fra turen, følg bloggen hennes her.

"Uteksaminerte" Fase 2 deltakere

Lov og avtaleverket sto på planen da engasjerte deltakere avsluttet et år med Fase 2, med ei uke på Heimdal utenfor Trondheim.

Zumba på Støren

Svetten haglet og latinamerikanske rytmer dundret da Fagforbundet Midtre Gauldal lærte seg Zumba i Fagforbundsukene.

Giverglade fagforeninger

Giverglade fagforeninger med et stort hjerte bidro med til sammen 31 000 kr til SOS barnebyen vår i Angola og til barna på sykehuset for infeksjonssyke barn i St. Petersburg.