- Ta vare på lærlingene (Opdalingen 04.09.2007)

I går var Fagforbundet på tokt for å se hvordan det stod til med de ansatte i Oppdal kommune. Første stopp på befaringen var Oppdal helsesenter.

Alle kom helskinnet fra politisk duell (Hitra-Frøya 30.08.2007)

Men politikere avslørte nye takter både i synet på en framtidig Sistranda skole og samarbeidskonstellasjoner etter valget, under onsdagens valgdebatt på Sistranda.

Fylkeskontoret vil være stengt 21. og 22. august 2007

Fylkeskontoret er stengt tirsdag 21. og onsdag 22. august pga. personalsamling og andre møter. Nestleder Gunn Elin Flakne kan nåes på mobil 950 26 110.

Livredd Rita skal tape valget (Adresseavisen 17.08.07)

Rushtidskrangel til topps i Ap: Miljøvernminister Helen Bjørnøy ble i går kalt inn på teppet til statsminister Jens Stoltenberg etter Adresseavisens oppslag i går.

Ap har ikke skjønt poenget (Adresseavisen 16.08.07)

Miljøvernminister Helen Bjørnøy om rushtidsavgiften i Trondheim: «Ap har ikke skjønt poenget» Miljøvernminister Helen Bjørnøy (SV) kaster seg nå inn i debatten om rushtidsavgift som raser i Trondheim og tar et kraftig oppgjør med Trondheim Ap. - Politikere som sier nei til dette, mister sin troverdighet.

Pensjonisttur 12. september 2007

Pensjonistutvalget i Sør-Trøndelag har gleden av å invitere forbundets pensjonister til tur igjen. I år går turen med hurtigruten fra Trondheim til Kristiansund, og med buss hjem igen.

Respekten for godt fagforeningsarbeid (Oss tillitsvalgte nr. 3/07)

Vi må gjøre jobben sjøl, sier nestleder i Fagforbundet Sør-Trøndelag Gunn Elin Flakne når hun blir spurt om hva hun synes om KFO sin "hjertesak"

Trondheim: For gammel til å bli undersøkt (Adressa 17.07.07)

St. Olavs Hospital og NTNU valgte å utelate 75-årige Sonie Heen Fagerli fra undersøkelsen om kvikksølvskader hos tannlegesekretærer, fordi hun er for gammel

Rapport fra lederkonferansen i juni 2007

I dagene 6.-7. juni ble det avholdt lederkonferanse for fagforeningslederne og fylkesstyret på Quality Augustin hotel i Trondheim.