Storfint besøk på kontoret i Dronningensgt. 10

Onsdag 19. januar fikk vi storbesøk av Sommerfuglgruppa fra avd. Hakkebakk ved Risvollan Barnehage. Unger og voksne hadde vært på bybesøk og inntok lunsjen hos oss. Som takk fikk vi mange fine sanger.

Ny Barnehagelov - uttalelse

Uttalelse vedrørende ny Barnehagelov er sendt Familie- og barnedepartementet. Den ble vedtatt på Representantskapet 10. januar 2005. Fagforbundet i fylket har vel 18.000 medlemmer, hvorav i overkant av 2000 arbeider i barnehager og i SFO.

Ny boks - FANE2 tips/kontingent

På høyresiden finner du nå en ny boks med navnet FANE2 tips/kontingent. Her legger vi ut ukens tips og annen informasjon som vedrører medlemskontingenten etc.

Representantskapsmøte Oppdal 16. og 17.11.2004

Nærmere 100 representanter var samlet på Oppdal 15. og 16. 11.04 til Representantskapsmøte. Selv om "kong vinter" også deltok, kom alle velberget fram.

LO innkasserte en seier (Adresseavisa 12.11.04)

LO-leder i Trondheim Arne Byrkjeflot var strålende fornøyd med oppmøtet da fagbevegelsen i går markerte sine krav foran stortingsvalget neste år. - Dette tyder på at vi allerede er i ferd med å vinne, sier han.

LO-debatten: Du bestemmer - LO på din side

Vi starter nå den store LO-debatten foran neste års LO-kongress. I løpet av høsten vil alle medlemmer i LO-forbundene bli invitert til å si hva som bør være LOs viktigste faglige og politiske krav de neste fire årene. Medlemmenes svar skal forankres på LO-kongressen i mai neste år.

Dagbok fra tur til St. Petersburg 2. - 10. september 2004

Torsdag 2. september kl. 23 00.: Avreise Trondheim Sentralbanestasjon. Det kommer på passasjerer både på Hommelvik, Stjørdal og Meråker- tilsammen er vi 37 stykket. På bussen er stemningen stor. Alle er oppglødde og forventningsfulle. Etter hvert blir det rolig. De fleste prøver å få litt søvn, noe som er et kunsttykke i og for seg.

Fagforbundet kjemper for sykehusene i sosialkomiteen (Pressemelding 18.10.04)

Fagforbundet krever to milliarder til drift av sykehusene. Balansekravet til sykehusene må utsettes. Alternativet vil bli oppsigelser og nedleggelser av lokalsykehus.

Effektiv opplæring

To forholdsvis nye tillitsvalgte har vært i "byen" på Fane2-opplæring.