Seksjonsledersamling 5. og 6. November

Alle 4 seksjonene i Sør-Trøndelag hadde 5. og 6. November samling for sine seksjonsledere.

Renholdskonferanse

74 renholdere på konferanse i Trondheim

Tid for heltid

Som en videreføring av de sentrale partenes viljeserklæring «Fra deltid til heltid» i 2013 og fjorårets regionale samlinger med samme tema, har vi nå tilbud om konferanse for kommuner i Sør-Trøndelag med tema «Tid for heltid!». De spørsmålene vi stiller er: Hvor er vi nå? Hvordan er ønsket framtid? Hvordan komme dit – veien videre?

Motivasjon og praktisk arbeid!

Denne helgen er ungdommen samlet på Rica Hell for å diskutere fagligpolitisk arbeid i Fagforbundet.

Stor seksjonskonferanse på Tiller

5.-6. november er det stor aktivitet på hotellet på Tiller. Ca 70 seksjonstillitsvalgte er samlet til konferanser disse dagene.

Sølv til Mari og Sør-Trøndelag

Mari Røvik fra Vågan i Snillfjord kommune leverte en kjempeprestasjon under årets NM i yrkesfag. Når helsefagarbeideren var ferdig med 3 dagers konkurranse sto hun nest øverst på podiet og fikk sølvmedaljen rundt halsen.

Barne og ungdomsarbeiderne viste seg fram

Barne- og ungdomsarbeideren er et av fagene som er på full fart fram, også som en del av det store mesterskapet NM i yrkesfag. Fagforbundet arrangerer konkurransen som har gått av stabelen i Trondheim denne uka.

Omsorg i fokus

I tre dager til ende er det yrende liv i Trondheim spektrum. Opplæringsdagene 2014 og Yrkes NM går av stabelen. Omsorg og omtanke er i fokus i fokus på standen der landets beste helsefagarbeiderlærlinger er i aksjon.

Regjeringa snur når det gjelder sykelønn

Et massivt press fra både arbeidstaker- og arbeidsgiversida gjorde at arbeidsminister Robert Eriksson snudde, skriver Fagbladet.

Gode lokale prosesser

Klar tale fra den tidligere forbundslederen, Jan Davidsen da kommunereformen ble diskutert med tillitsvalgte i Fagforbundet Sør-Trøndelag.